Opvallen in ondernemersland? Zo doe je dat!

Verpakking

Zorg ervoor dat jouw bedrijf niet ‘één van de velen’ wordt. Maak jouw onderneming toonaangevend! We hebben wat tips samengesteld om je alvast op weg te helpen..

Wat doe ik precies?

Natuurlijk lever jij professionele diensten en/of producten van de hoogste kwaliteit. Maar wat maakt jouw bedrijf dan zo anders dan al die anderen die min of meer hetzelfde doen?

Dat kan op zoveel verschillende manieren. Bijvoorbeeld door je prijzen scherper te maken dan die van je concurrenten. Door direct te reageren op de vragen en opmerkingen van je klanten. Door je assortiment en je website overzichtelijk en gebruiksvriendelijk te maken. Door snelle levertijden neer te zetten. Door je klant beter dan wie dan ook te begrijpen. En al deze beloften ook waar te maken.

Waar zit ik?

Wanneer jouw bedrijf een bezoekadres heeft, zou het natuurlijk ideaal zijn als mensen deze razendsnel kunnen vinden. En heel gemakkelijk. Bijvoorbeeld door in het centrum van een stad te zitten of aan een bedrijventerrein dat direct te zien is vanaf de snelweg. Voor de zekerheid is het nooit onverstandig om in eventuele folders, brochures én je website een duidelijke routebeschrijving op te nemen. Maak bovendien gebruik van (uithang)borden, posters en ludieke acties om publiek te trekken!

Hoe ga ik met klanten om?

Met zorg, begrip, precisie en duidelijkheid. Een ontevreden klant gaat immers ergens anders heen! De door jouw publiek aangegeven problemen moeten daarom ook snel verholpen worden. Nemen ze contact op? Reageer dan direct met behulp van een professionele klantenservice. Zorg dat je website zich onderscheidt in het verschaffen van duidelijke informatie en gebruiksvriendelijkheid.

Hoe zien mensen mij?

Je hebt zeker enige invloed op hoe (potentiële) klanten jouw onderneming in ogenschouw nemen. Zorg voor betrouwbaarheid en bovenal kwaliteit! Laat dit laatste een wisselwerking hebben met je logo en huisstijl. Oftewel, het een moet een symbool zijn voor het andere. Zorg ervoor dat je huisstijl met trots prijkt op je bedrijfswagens en de kartonnen dozen die je gebruikt voor verzending. Dankzij dergelijke maatregelen denken je klanten al dan niet bewust direct aan jou wanneer ze je producten en diensten nodig hebben!

Tags: